donderdag 21 februari 2013

States

Vandaag had ik States, het kampioenschap van de staat Vermont.
Er waren wel enkele complicaties...

Deze morgen kwam Mr Viles me vertellen dat ik niet mocht meedoen. Blijkbaar is er een regel dat je als afgestudeerde niet meer mag meedoen (de echte uitleg is een klein beetje gedetailleerder, maar daar komt het op neer). Omdat ik uiteraard afgestudeerd ben, mocht ik dus niet meedoen. Dit impliceert ook dat ik volgende week dinsdag niet kan meedoen aan deel 2 van States; het klassieke deel (vandaag was het skating).
Dus ja; zat ik daar, op het 'domein' waar het kampioenschap doorging, met mijn vingers te draaien. Opwarmen had niet veel nut, al was het wel redelijk koud. Uiteindelijk heb ik maar een beetje het domein verkend, en ontdekt dat het een aantal interessante heuvels heeft, sommige hoogteverschillen hebben zelfs een naam. De beste 2 namen vindt ik toch "Screamin' Mimi" en "Dennis' Downhill"; de namen zijn goed gekozen, dat zeker.
Na een paar keer het domein verkend te hebben, zaten de wedstrijden er op. De rest van het team heeft redelijk goed gepresteerd, met zelfs een 9e plaats.
Toen het gedaan was, zijn we pizza gaan eten. Ik heb daar kennis gemaakt met een pizza met appel en Maple Syrup. Het klinkt vreemd en vies, maar het was een heel lekkere pizza. Toen we weg wouden rijden (uiteraard met de schoolbus), bleek de bus vast te zitten in de sneeuw. Eerst hadden we geprobeerd om door de inhoud van de bus te verplaatsen, meer grip met de wielen te krijgen. Wij waren uiteraard de inhoud van de bus. Wij dus met zijn allen op een paar bankjes en in het gangpad gepropt, maar het lukte niet. Uiteindelijk is er zout, karton, een mat, as (wat er overblijft van hout nadat je het opbrand) en veel mankracht bij te pas komen kijken om ons weg te krijgen.
Dit was zo ongeveer mijn dag, volgende keer zijn we er weer, met meer, euhm... nieuws...

1 opmerking:

  1. Dit is echt balen. Zo lang getraind, om dan net op het einde te moeten vernemen dat je niet mag meedoen. Weer typisch amerika zeker? Daar word ik echt niet leuk van, en jij zeker niet.

    Den daddy

    BeantwoordenVerwijderen