dinsdag 28 augustus 2012

Chapel, Capstone en Clubs

 Clubs

Omdat de school bang is dat we ons zouden vervelen tijdens de vrije uren, moet iedereen clubs hebben. Clubs zijn 'clubs' , mensen die door iets geïnteresseerd/gepassioneerd zijn, en die samenkomen en iets er rond doen. Zo heb je bijvoorbeeld de Franse club, gefascineerd door de franse taal en cultuur, maar ook bijvoorbeeld de Eenwieler club, voor mensen die van eenwielers houden. Elke club komt op verschillende momenten samen, en je moet voor maandag, dinsdag, woensdag en donderdag een club zien te vinden.
Vanmiddag was er een soort van club-beurs, waar iedere club zichzelf voorstelde aan iedereen. Daar kon je dan ook inschrijven voor die clubs. Wat ik dus gedaan heb. De keuze is enorm, gaande van pottenbakken en breien, over dans en yoga, naar wiskunde en bordspelen. Ik heb gekozen voor de 'Outing Club' al denk ik dat de naam een beetje slecht is gekozen. 'Outdoors Club' zou beter zijn. Zij doen wandelactiviteiten, maar ook klimmen en zo. Deze heb ik vooral gekozen omdat iedereen elke week móet sporten, en dit gold als sport. 2 vliegen in 1 klap dus, en ik heb ook niet zo veel zin in rondjes lopen, of baantjes zwemmen of zo. Geef mij dan maar de prachtige natuur rondom ons. Deze club komt 's maandags samen. Voor dinsdag (en donderdag) heb ik de Robotics club. Deze naam is wél goed gekozen, ze maken namelijk robots om aan verschillende wedstrijden deel te nemen.
De wiskunde club had me ook gevraagd om met hen mee te doen, maar jammer genoeg viel die op donderdag. Ik heb ze wel beloofd dat ik wou meedoen met wedstrijden en zo. We zullen nog wel zien hoe dat afloopt. 
Met 3 van de 4 dagen al gevuld, moest ik enkel nog iets vinden voor woensdag. Gelukkig voor mij viel de Franse club op woensdag, dus heb ik me daarvoor ook ingeschreven.

Capstone

Elke laatstejaars moet een Capstone doen. Een Capstone is een soort van groot eindwerk. We moeten er essays over schrijven, research doen, mensen interviewen, alles dus. Een Capstone moet gaan over iets dat je interesseert/fascineert, iets waar je al wat voorkennis over hebt. Het onderwerp mag je volledig zelf kiezen, alleen... ik heb geen flauw benul wat te kiezen als onderwerp. Indien er iemand van jullie een mogelijk onderwerp heeft, gelieve me het te laten weten (via mail, facebook of gelijk welke andere manier). Indien je niet weet hoe je me kan bereiken (wat vreemd zou zijn), mail dan naar mijn ouders of zo, die laten me het dan wel weten.

Chapel

Vandaag was er de eerste echte Chapel. Niks liturgisch aan trouwens. Al begint die wel met de 'pledge of allegiance' naar de Amerikaanse vlag. Amerika zeker? Nu ja, daarna is er een beetje speeches en zo, wat aankondigingen en zo, en dan was er gewoon les. De lessen zijn vandaag echt begonnen, al waren de lessen nog niet de volledige lengte. Vandaag was het maar 35 minuutjes. Wat blijkbaar genoeg is voor bepaalde leerkrachten om ons huiswerk te geven :-(. Nu ja. Morgen is de eerste echte echte echte dag school. Morgen moeten we in dresscode en zo, zijn de lessen de volledige lengte, alles erop en eraan dus.

Ik ga proberen om wat meer foto's te nemen in het vervolg, maar hier heb je er alvast eentje van de meute op weg naar chapel in Fuller hall.

1 opmerking:

  1. Hey Kuifje,

    fijn hier op je blog terecht te komen.
    Bring your dreams to reality Thomas!!

    I'l be watching you ;-)


    coupe aardbei

    BeantwoordenVerwijderen